Lenguas Modernas

Permanent URI for this collectionhttps://repositorio.sibdi.ucr.ac.cr/handle/123456789/16

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Influence of six different language learning strategies on the language learning experience of a group of low beginners of english whose main motivation is to help their school children at home
    (2010) Sandí Bermúdez, Ivannia
    The objective of this research study is to investigate the influence of teaching six language learning strategies to a group of seven beginning adult students at a public p1imary school in San José, who share one personal purpose: learn English to help their school children at home. The group received fourteen weeks of learning strategies training set into a great variety of classroom activities, while receiving English lessons. Questionnaires were administered to the students at the beginning and at the end of training. The analysis of the preliminary questionnaire provided comments, recommendations, and critical opinions to define students,. own learning strategies and enhance their communicative skills. The connotation of the research study is that language learning strategy preparation _should be integrated into the regular teaching program starting from the beginning levels to help students turn into more effective learners.
  • Thumbnail Image
    Item
    Using the task-based approach and authentic videos to improve listening and speaking in a group of Intermediate EFL learners at the UCR Conversation English Program
    (2010) Oguilve Araya, Verónica
    Para el docente de inglés como lengua extranjera es frecuente enfrentar el dilema de la correcta integración de la comprensión auditiva y de la expresión oral en el proceso de aprendizaje en sus aulas ya que tradicionalmente en los enfoques usados se tiende a separar las macro-destrezas. Esto obstaculiza la interacción oral en las situaciones de la vida real de los y las estudiantes. Con el fin de establecer una conexión entre la comprensión auditiva y la expresión oral se realizó el presente estudio donde se utilizaron materiales auténticos dentro del Enfoque de Tareas para simular escenarios reales. Con este objetivo se escogió un grupo de 16 estudiantes de nivel intermedio bajo de los Cursos de Conversación Inglesa de la Universidad de Costa Rica para impartirles un curso donde se utilizarán videos auténticos y se llevarán a cabo tareas de la vida real relacionadas con estos videos. Para la recolección de información se utilizaron encuestas, grabaciones de video/audio y un cuestionario. Por la implementación del Enfoque de Tareas usando videos auténticos como tarea modelo, fue claro que los estudiantes de nivel intermedio reprodujeron poco vocabulario y expresiones del video en la tarea, pero mejoraron en fluidez en el idioma debido a que se estableció un contexto, un propósito y un público meta, los cuales son elementos esenciales en la comunicación real.

SIBDI, UCR - San José, Costa Rica.

© Todos los derechos reservados, 2024